Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Klanttevredenheid en rendement: sleutelthema's bij Dutch Quality Gardens heisessie

NIEUWS
MARKT & ACTUEEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, dinsdag 13 februari 2024
75 sec


Op 7 en 8 februari kwamen de ondernemende hoveniers achter Dutch Quality Gardens samen voor een intensieve tweedaagse heisessie. Onder het genot van inspirerende workshops en verrijkende discussies werden de fundamenten gelegd voor groei en verbetering.


Naast het harde werk was er ook tijd voor ontspanning met een wandeling, goede gesprekken en boeiende discussies.

Workshop klantreis bepalen

Marc Boers, freelance brandmanager voor Dutch Quality Gardens, faciliteerde de workshop klantreis bepalen. 'Op welke manier is een goede klantbeleving bepalend voor het rendement van je bedrijf?' vroeg hij de hoveniers. En bracht vervolgens de kosten van falende servicekwaliteit bij de hoveniers in beeld. Door de totale beleving die de klant heeft van het eerste tot laatste contact, de zogenaamde klantreis, in kleine stapjes op te delen kun je beter inzoomen waar de klantreis voor de klant hapert of tot kleine irritaties leidt. Belangrijk, want de verwachtingen van de klanten liggen steeds hoger.


Tijdens een verfrissende boswandeling werden ideeën uitgewisseld over vernieuwende dienstverlening die de klanttevredenheid verder zou verhogen

Innovatie

De heisessie was echter niet alleen gericht op reflectie, maar ook op innovatie. Tijdens een verfrissende boswandeling werden ideeën uitgewisseld over vernieuwende dienstverlening die de klanttevredenheid verder zou verhogen. Deze ideeën zullen binnenkort worden uitgewerkt om de service van Dutch Quality Gardens naar nieuwe hoogten te tillen.


Met de financiële billen bloot tijdens de jaarcijfer analyse
Met de financiële billen bloot tijdens de jaarcijfer analyse

Jaarcijfer analyse

De ochtend van de tweede dag bracht een diepgaande analyse van de jaarcijfers, verzorgd door Richard Maaskant van Koninklijke VHG. Hoveniers leerden hun eigen jaarcijfers te interpreteren en kregen inzicht in de invloed van verschillende factoren, zoals de kosten van huisvesting, op hun bedrijfsrendement. Om te weten of hun arbeidstarieven voldoende rendement bieden in verhouding tot hun arbeidskosten, gingen de hoveniers zelf hun arbeidskosten berekenen.


De perfecte offerte

De heisessie had ook nog ruimte voor een workshop: 'de perfecte offerte', waarbij de nadruk lag op het begrijpen van wat klanten echt willen en nodig hebben. Het besef dat 'duidelijkheid' voor klanten meer inhoudt dan alleen gedetailleerde kostenoverzichten, was een eyeopener voor velen.


Het afscheid van Ad van Nieuwland, die de fakkel van secretaris doorgaf aan Ilse Lamers, krijgt uit handen van Rob Mocking een Gouden Handdruk.
Na twee dagen van intensieve workshops keerden de hoveniers van Dutch Quality Gardens terug naar hun praktijk met nieuwe inzichten, vaardigheden en een hernieuwde focus op klanttevredenheid en bedrijfsrendement, waardoor ze klaar zijn om hun dienstverlening te verfijnen en hun ondernemingen naar een hoger niveau te tillen.

LEES OOK
Werken bij... Dutch Quality Gardens
08-09-2023 | VACATURE
61 sec

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd.   LOGIN   of maak gratis een account aan.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
GIP
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER