'DCM start langzaamaan klantbezoek weer op' |
|
|
|
|
 |
| 47 sec |
Wanneer we sales directeur Peter Laan spreken over de gevolgen van de coronacrisis bij DCM klinkt het: 'het gaat wel oké.' Maar toon en uitspraak komen hier niet helemaal overeen, Laan klinkt namelijk opgewekt en ik hoor op de achtergrond lachende kinderen. 'Gezien de omstandigheden zijn we nog redelijk content.'
Stevige coronapijn
Toch voelt het bedrijf wel een stevige coronapijn. Voornamelijk in het thuisland België daar heeft DCM flinke klappen opgelopen. In België waren de tuincentra geruime tijd gesloten en het mislopen van die belangrijke voorjaarsweken voelt het bedrijf. In Nederland loopt alles redelijk door. Al zijn er binnen de verschillende segmenten waarin DCM actief is wel verschillen te zien. Zo loopt de afzet in de zwaar getroffen sierteeltsector wel terug. In tegenstelling tot de Nederlandse consumentenmarkt en hoveniersector.
|
|
'Afzet in zwaar getroffen sierteeltsector loopt terug'
| |
|
Langzame start
In Nederland wordt er deze week dan ook weer langzaamaan en voorzichtig opgestart met het bezoeken van klanten. 'Je ziet dat nu de scholen ook weer langzaam gaan opstarten en wij worden ook weer wat actiever. In goed overleg met de klant én met inachtneming van de RIVM-richtlijnen is er meer mogelijk. We zoeken hierin een balans', aldus Laan.
Toekomst is spannend
Laan: 'De impact op de langere termijn is nog wel spannend. Als de economie terugvalt dan krimpen budgetten en hebben hoveniers minder werk, dan gaan ook wij dat voelen. Dat is nog een beetje fingers crossed.'
| LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
| Er zijn nog geen reacties. |
|