Whatsapp Facebook LinkedIn Instagram RSS feed

Nick Burgers nieuwe directeur van Tuinvisie

ADVERTORIAL
MARKT & ACTUEEL
Facebook Linkedin Whatsapp
Fleur Dil, maandag 28 juli 2025
178 sec


'We hadden het lef om in de spiegel te kijken en fouten te erkennen'

Op 1 april is Nick Burgers officieel aangetreden als nieuwe directeur van Tuinvisie. Met zijn benoeming kiest het bedrijf nadrukkelijk voor continuïteit. Als manager operations stond Burgers aan de basis van de koerswijziging die in 2024 werd ingezet: terug naar de vertrouwde bedrijfsvoering van vóór 2023. Die lijn trekt hij als directeur door. 'We hebben het lef gehad om onszelf in de spiegel aan te kijken en uit te spreken dat we verkeerde keuzes hebben gemaakt. Nu is het zaak om het vertrouwen van klanten terug te winnen. We zijn al goed op weg; de rust is teruggekeerd bij Tuinvisie', zegt Burgers.

Nick Burgers: 'We focussen weer volledig op een business-to-businessmodel.'
Nick Burgers: 'We focussen weer volledig op een business-to-businessmodel.'

Herpositionering

Tuinvisie produceert en levert hoogwaardige bestratings- en tuinmaterialen aan voornamelijk steenhandelaren en hoveniers. Enkele jaren geleden werd daar de eindgebruiker als extra doelgroep aan toegevoegd. Een verkeerde keuze, stelt Burgers. De hieropvolgende herpositionering werd begin 2024 ingezet. Burgers' primaire rol is gericht op het vasthouden van deze koers. 'We focussen weer volledig op een business-to-businessmodel, maar wel met een frisse eigentijdse blik en door het bieden van nieuwe toegevoegde waarde aan de keten.'


Gemak voor de hovenier

Tuinvisie wil het werk van de hovenier zo makkelijk mogelijk maken. 'We leveren een breed assortiment tuinmaterialen uit voorraad, vanuit de afhaallocaties Enter en Utrecht', vertelt Burgers. 'Afhalen kan direct, bezorgen doen we standaard binnen 48 uur op elke gewenste locatie.' Ook persoonlijk contact speelt een grote rol. 'Onze accountmanagers en medewerkers op locatie staan klaar met deskundig advies en maatwerkoplossingen.' Die vakkennis zit diep, benadrukt hij. 'We kennen de markt en kiezen altijd voor kwaliteit, of het nu om eigen productie gaat of om producten die we exclusief laten maken.' Via het gebruiksvriendelijke business-to-businessportaal bestellen hoveniers snel en eenvoudig, tegen marktconforme prijzen en met gezonde marges.


Vanuit de afhaallocatie in Enter kunnen bestellingen direct worden opgehaald.

Allrounder aan het roer

Met zijn brede achtergrond lijkt Burgers de juiste man op de juiste plaats. Zijn ervaring in logistiek, inkoop en commerciële strategie maakt van hem een echte allrounder binnen Tuinvisie. De afgelopen twee jaar maakte hij deel uit van het managementteam, waar hij aan de basis stond van de koerswijziging. 'Hierdoor heb ik raakvlakken met alle processen binnen Tuinvisie.' Zijn benoeming kreeg brede steun, mede dankzij zijn verbindende aanpak en analytisch vermogen. 'Aan leverancierszijde ben ik al een vertrouwd gezicht in de markt. Nu wil ik dat ook zijn voor onze klanten.'


De afgelopen twee jaar maakte hij deel uit van het managementteam, waar hij aan de basis stond van de koerswijziging

Vernieuwd business-to-businessportaal

Tuinvisie zet stevig in op het herstellen van vertrouwen. 'We creëren continuïteit in onze productprijzen en introduceren zeer binnenkort een vernieuwd business-to-businessportaal', vertelt Burgers. 'Daarmee vergroten we het bestelgemak aanzienlijk: partners krijgen meer inzicht in de voorraad en prijsinformatie, waarbij ook bestellingen per stuk mogelijk zijn. Ook bepalen ze zelf de gewenste leverdag — op elk moment, op elke locatie in het land, desgewenst direct bij de consument. We denken actief mee in maatoplossingen.'


Nieuwe impulsen vanuit productie

Het afgelopen jaar werd stevig geïnvesteerd in productielocaties en assortiment. 'Begin dit jaar hebben we in Enter de productie opnieuw opgestart met twee nieuwe lijnen betonnen terrastegels', vertelt Burgers. 'De Mondo, een gecoate tegel, en de Finess, een gecoate en geborstelde variant — een primeur voor deze locatie.' Beide tegels zijn 60 x 60 x 4 cm en worden volgens Burgers met gegarandeerde continuïteit geproduceerd.


Dit jaar nieuw in het assortiment is de Mondo Platinum-terrastegel.
De Finess Silk, een geborstelde variant, is één van de laatste uitbreidingen van het assortiment.
Daarnaast introduceerde Tuinvisie vanuit Malden nieuwe kleuren in de Tambour-trommelstenen: drie effen natuurlijke kleurtinten en twee mix-sorteringen. Vanuit Hengelo kwam een vernieuwde strakke klinker met deklaag op de markt: de Strackstone Crown.

Samen ontwikkelen voor het nieuwe seizoen

Voor het aankomende seizoen staan opnieuw productintroducties gepland. 'Voorafgaand aan de productie willen we onze klanten actief betrekken bij het ontwikkelproces', aldus Burgers. Die gesprekken zijn volgens hem een belangrijk onderdeel van het herstelproces. 'We halen feedback op via gerichte enquêtes én persoonlijke gesprekken in de vorm van klantenpanels met onze partners. Zo verzamelen we waardevolle input om samen tot de beste producten te komen.'


Tuinvisie introduceert nieuwe kleuren in de Tambour-trommelstenen, waaronder de Tambour Terracotta Mix.

Betrouwbare partner met landelijke dekking

Met de nieuwe koers kiest Tuinvisie duidelijk voor terugkeer naar de basis: doen waar ze goed in zijn. 'Als producent leveren wij rechtstreeks vanuit de bron. Denk aan betonnen producten zoals terrastegels, muurblokken, getrommelde en strakke klinkers en opsluitbanden', aldus Burgers. 'Dat onderscheidt ons van concullega's die vooral als in- en verkoper opereren.'


'Nu we de basis weer op orde hebben, kunnen we bouwen aan klantrelaties en ons productieportfolio'

Daarnaast vervult Tuinvisie al jarenlang een rol voor A-merkpartners in onder andere keramische tegels, gebakken bestrating, tuinhout, tuinverlichting en kunstgras. Vanuit Enter en Utrecht garandeert het bedrijf landelijke dekking, aangevuld met vier productielocaties: Enter, Hengelo, Malden en Hardenberg. Ook de vertrouwde showtuinen in Utrecht zijn nog steeds toegankelijk voor hoveniers. 'In Utrecht en Enter bevinden zich ook onze afhaallocaties waar hoveniers terecht kunnen.'

Ook de vertrouwde showtuinen in Utrecht zijn nog steeds toegankelijk voor hoveniers.

Focus op de kern

Als totaalleverancier van tuinmaterialen richt Tuinvisie zich volledig op het ontzorgen van de hovenier. 'Behalve het groen kunnen hoveniers alle denkbare tuinproducten bij ons bestellen', zegt Burgers. 'Met ons onestopshop-concept nemen wij klanten veel werk uit handen. Daardoor hoeven ze zich alleen maar te concentreren op één partij; wij zorgen aan de achterkant voor productie, inkoop en logistiek.' Die focus en transparantie vormen de basis van het ingezette herstel. 'Onze kracht ligt in betrouwbare productie, goede distributie en langdurige samenwerking met onze partners. Dat is het traditionele model waaruit we zijn voortgekomen. Nu we die basis weer op orde hebben, kunnen we bouwen aan klantrelaties en ons productieportfolio. Deze koers blijven we vasthouden.'


Tuinvisie
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel
tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
De Groene Sector Vakbeurs 2026
dinsdag 13 januari 2026
t/m donderdag 15 januari 2026
Missiegedreven vakmanschap tijdens Buiter Beton Hoveniersdag 2026
donderdag 29 januari 2026
t/m donderdag 29 januari 2026

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
Webshop
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
School abonnement
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Cursussen
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER