TwinTech ziet hoog serviceniveau als verplichting tegenover afnemers |
|
|
|
|
| 267 sec |
De multidoel-TwinTrailer
Verbazing bij de bedenker, dat was de aanleiding voor de ontwikkeling van de TwinTrailer. 'Want', zo constateerde geestelijk vader De Rycke, 'het scala aanhangwagens waarvan hoveniers en stratenmakers gebruikmaken bij hun werk is zo enorm groot.' Dat moest anders kunnen, vond hij.
Zo zag in 2009 een nieuw type innovatieve aanhanger - feitelijk een trailer - het daglicht. Deze had maar liefst zes belangrijke functies. Uiteindelijk bleek dat de markt op dat moment voornamelijk behoefte had aan twee van die functies. De eerste was de mogelijkheid om rollend materieel eenvoudiger te kunnen laden, de tweede een voorziening om een bak met grote volumes te kunnen kiepen. Zaakvoerder De Rycke heroverwoog zijn concept en bracht in 2013 de eerste TwinTrailers op de Belgische markt.
|
'Van de vijf modellen zijn in totaal circa 4000 exemplaren geproduceerd'
| |
|
Ondertussen heeft TwinTrailer behalve in Nederland en België nu ook dealernetwerken in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië en Finland. Het bedrijf kent een organische groei. Naar schatting zijn er van de huidige vijf modellen in totaal circa 4000 exemplaren geproduceerd, waarvan er minstens 2000 in België en Nederland in gebruik zijn. De Rycke: 'Ik zeg altijd: met een TwinTrailer heb je altijd de juiste aanhanger achter je bedrijfsvoertuig. Als er opeens met spoed een kleine graafmachine nodig is op een project in plaats van tuingrond, kan dat met een en dezelfde TwinTrailer achter je werkbus. Het aantal aanhangerwisselingen en het tijdverlies op de werf worden hierdoor aanzienlijk beperkt.'
TwinTrailer 2.0
Hoe ziet de toekomst voor deze dubbeldoel-TwinTrailer eruit? 'Ons geoctrooieerde TwinTrailer- concept heeft een enorm potentieel', zegt De Rycke met overtuiging. 'Tegelijkertijd ben ik me ervan bewust dat we zelfstandig nooit massaproducent van dit technische product kunnen worden. Overigens gaat ons veilige en handige oprijsysteem, een oprijplaat over de volle breedte van de laadbak, als norm gelden in België. De stad Gent, bijvoorbeeld, heeft dit vanwege de veiligheid al verplicht gesteld. Deze constructie biedt ook meer stevigheid dan traditionele oprijplaten.' Om voorop te blijven lopen in deze nichemarkt, blijkt het Belgische bedrijf reeds aan de TwinTrailer 2.0 te werken. De Ryke vertelt dat het de bedoeling is om hier in 2025 mee op de markt te komen. 'Die nieuwe versie zal grote voordelen hebben ten opzichte van de huidige TwinTrailer, maar ook ten opzichte van aanhangers van andere merken. We zijn bezig met de ontwikkeling, maar we willen eerst onze productie op orde hebben voordat we met informatie hierover naar buiten komen. Ik kan je verzekeren dat het veel impact zal hebben op de markt van aanhangwagens in het algemeen.'
| De autonome TwinTrailer laat zich elektrohydraulisch kiepen en je kunt er rollend materieel mee transporteren. |
|
|
Voor- en zijschotten
Een gebruiker kan voor de vijf TwinTrailer-types een laadbakinhoud en/of laadvermogen kiezen. Bij TwinTech zijn de voor- en zijschotten optionele opbouwonderdelen. Je kunt zelf de hoogte en daarmee ook het volume van de laadbak samenstellen. De gladde aluminium schotten dragen de naam AluMate. Hierin zijn geen klinknagels toegepast die kunnen lostrillen, maar industriële lijm. Een optioneel zeil kan op een slimme en efficiënte manier op- en afgerold worden en met een elastiek en haken aan het bovenste schot worden vastgeregen. De schotten hebben aan de buitenzijde een gripprofiel, waar je gemakkelijk je vingers onder kunt zetten. Aan de binnenzijde zijn ze glad, zodat je de kipbak ook gemakkelijk schoon kunt houden.
| Het profiel biedt grip op de AluMate-opzetborden. |
|
|
Verdubbeld serviceniveau
Aftersales en doorontwikkeling vindt De Rycke van zeer groot belang. In zijn visie is de TwinTrailer niets anders dan een technisch apparaat, waarvan onderdelen defect kunnen raken: 'Daarom draagt elke TwinTrailer een scanbare code. Als een gebruiker problemen heeft met zijn TwinTrailer, volstaat het om de code te scannen en het probleem op beeld vast te leggen. Die afbeelding of video kan hij samen met de klacht naar TwinTech appen. Wij ondernemen dan actie, want we weten meteen om welke trailer het gaat. Een voorbeeld: mocht de TwinTrailer plots niet meer kiepen, dan kunnen we direct een diagnose stellen en het juiste vervangende onderdeel opsturen naar de dealer van onze gebruiker. Door dit rechtstreekse contact met de gebruiker kunnen we een diagnose stellen op afstand en onnodig en tijdrovend heen en weer rijden voorkomen. Dankzij de Q&R-code zitten we dicht op eventuele problemen. Gebruikers kunnen ons door de laagdrempeligheid goed bereiken. Voor TwinTech is efficiënte service aan de TwinTrailers van groot belang. Het gaat immers om een hoge investering. Een hoog serviceniveau zien we als een verplichting tegenover onze afnemers. Bij een dubbele prijs mag, nee, moet de service dubbel zo goed zijn, is mijn visie. Daarbij hebben we de ambitie om gebruikers van onze TwinTrailer als ambassadeurs aan onze zijde te krijgen.'
Vier gebruikers
TwinTech constateert dat steeds meer openbare besturen, bijvoorbeeld van steden, en ook ondernemingen die maatwerk leveren overschakelen op TwinTrailers. Dit heeft alles te maken met de eerder genoemde multi-inzetbaarheid en het hoge veiligheidsniveau. Hieronder de statements van een viertal gebruikers.
'Bij Krinkels Greencare NV zijn we zeer tevreden over de kwaliteit van de TwinTrailers. We hebben er het afgelopen decennium jaarlijks in geïnvesteerd. Ondertussen rijden er meer dan 40 'Krinkels-TwinTrailers' rond in heel België. Door de multifunctionaliteit van de TwinTrailer kunnen alle teams steeds al het werk verzetten zonder te hoeven schakelen tussen verschillende types aanhangwagen. Onze medewerkers kunnen veilig werken en zijn ook tevreden omdat hun werk verlicht wordt. De TwinTrailers worden bij ons dagelijks in heel het land intensief gebruikt, en dat zonder problemen!'
| Krinkels Greencare NV (Brussel) |
|
|
'Wij van stad Sint-Niklaas leerden de TwinTrailer kennen op een beurs. Na een uitgebreide demonstratie ter plaatse kregen we van de constructeur, TwinTech, de kans om een hele week lang een demo-model te laten testen door onze teams. Omdat die laaiend enthousiast waren, gingen we over tot de aankoop van twee TwinTrailers. Dankzij de degelijke en praktische constructie is de TwinTrailer een betrouwbare keuze. Doordat de trailer kan kantelen, is de TwinTrailer snel en ergonomisch in het gebruik. Geen gezeul meer met rijplaten en gemakkelijk op en af rijden van machines.'
| Stad Sint-Niklaas |
|
|
'Bij de groendienst van de gemeente Koksijde waren we al lang op zoek naar een volumineuze, veelzijdige en stevige aanhangwagen, die ook nog eens makkelijk in het gebruik moest zijn. Onze groendienst heeft 48 medewerkers met een uitgebreid takenpakket. We onderhouden 16.000 bomen, zetten jaarlijks 90.000 plantjes in de grond, staan in voor het scheren van ruim 50.000 m² hagen en beheren drie begraafplaatsen. Het werk wordt gedaan in kleine ploegen van twee tot vier man. Om deze flexibel te kunnen inzetten voor de verschillende taken, moet ons materiaal daaraan aangepast te zijn. Het volume en de flexibele eigenschappen van de TwinTrailer waren dus precies wat we nodig hadden. Afhankelijk van de dagtaken wordt de aanhangwagen tussen de verschillende teams uitgewisseld. Er wordt van alles mee vervoerd: van zitmaaiers en kraantjes tot blad- en grasafval. We zijn zelfs zo zeker van de kwaliteiten en flexibiliteit van deze trailer, dat we vorige maand besloten hebben om een tweede te kopen. Deze trailers lijken ons qua prijs-kwaliteitverhouding de beste koop.'
| Stad Koksijde |
|
|
'De samenwerking van WAAK Groendienst met zijn klanten mondt vaak uit in jarenlange trouwe partnerships, waarbij de medewerkers heel het jaar door ingezet worden. Om al dat groenwerk te kunnen bolwerken, hebben ze degelijk materiaal nodig. Gelukkig kunnen ze daarbij rekenen op TwinTech. Al sinds 2017 werken we met dit bedrijf samen. Zeven jaar geleden kochten we er onze eerste TwinTrailer. Inmiddels is dit aantal uitgebreid tot 15 stuks. We kiezen steevast voor het model TT 35-40, omdat dat perfect aansluit op onze behoeften. Deze aanhangwagen is van hoge kwaliteit en robuust genoeg om al onze werkzaamheden mee te kunnen uitvoeren. De TT35-40 is stevig gemaakt, maar het totale gewicht is relatief laag, wat een maximaal laadvermogen mogelijk maakt. Bovendien ontlast dit model onze medewerkers, want laden en lossen gebeurt met de kip&knik-functie. Een laatste reden waarom we graag met TwinTech in zee gaan, is omdat dit bedrijf een grote openheid aan de dag legt. Ze luisteren naar onze wensen, opmerkingen en vragen en gaan actief op zoek om zo nodig verbeteringen aan te brengen. Een dergelijke open en communicatieve houding waarderen wij enorm, omdat wij dezelfde aanpak hanteren bij onze klanten.' Joren D'Hu, unitdirecteur / Thomas Debaveye, verantwoordelijke onderhoud en magazijn
| WAAK |
|
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Fleetexpo
|
woensdag 13 november 2024 t/m donderdag 14 november 2024 |
|
|
|
|
|
|
|