De Tuinen van Bosch waarschuwt voor 'wanpraktijken' van Wemalux
dinsdag 24 januari 2023
Hovenier krijgt glaswanden niet geleverd en is aanbetaling kwijt
Een glaswand bestellen, inclusief aanbetaling van 1573 euro, maar niks geleverd krijgen. Het overkwam hovenier Michiel Bosch, eigenaar van de Tuinen van Bosch. Ook van de 1573 euro heeft hij nog geen cent teruggezien. Bosch wil daarom andere hoveniers waarschuwen voor de 'wanpraktijken' van Wemalux.
Toen Michiel Bosch de uitzending van Radar van 19 december vorig jaar zag over mensen die waren gedupeerd na het bestellen van een overkapping, klonk de naam van de gewraakte leverancier hem zeer bekend in de oren. Wemalux, het bedrijf waar hij in oktober van dat jaar twee glaswanden had besteld. En net als de gedupeerde in de uitzending van Radar had hij de helft van het bedrag vooraf betaald. Dit geld is hij naar eigen zeggen kwijt, net als de hoop op een glaswand van Wemalux.
Het vertrouwen winnen
'Ik ontving het afgelopen jaar tweemaal per maand een nieuwsbrief van Wemalux, vertelt de hovenier van de Tuinen van Bosch. 'Die zag er op zich goed uit. Ook de prijslijst riep bij mij geen vraagtekens op. Ik had dus het idee met een betrouwbare onderneming te maken te hebben. Toen ik een paar glaswanden nodig had voor een project, besloot ik die bij Wemalux te bestellen. In eerste instantie verzocht de eigenaar me om het gehele aankoopbedrag vooraf te betalen, omdat ik voor de eerste keer bij hem bestelde, maar dit vond ik te gortig. Daarop sprak ik met hem af om de helft van het bedrag vooraf over te maken. Dat vond ik nog steeds aan de hoge kant, maar de eigenaar wist tijdens onze contactmomenten het vertrouwen bij me te winnen. Helaas kwam ik bedrogen uit.'
De ene leugen na de andere
Toen de levering van de glaswanden uitbleef, zocht Bosch met regelmaat telefonisch contact met de eigenaar van Wemalux. 'Hij kwam met allerlei excuses op de proppen, zoals dat zijn leverancier hem in de steek liet. Al vrij snel nam hij zijn telefoon niet meer op en kreeg ik alleen via WhatsApp nog contact met hem. Ik liet weten dat ik de glaswanden niet meer nodig had en verzocht hem de aanbetaling terug te storten. Meerdere malen is me verzekerd dat ik het bedrag terug zou krijgen. De laatste keer begin deze maand.'
'De eigenaar van Wemalux stapelt leugen op leugen. Hij mag niet nog meer slachtoffers maken.'
| |
klik om te delen op Twitter | |
 |
|
'Helaas heb ik van de ruim 1500 euro tot op heden niks teruggezien. En dat zal ook wel niet gebeuren. De eigenaar van Wemalux stapelt leugen op leugen. Achteraf gezien had ik bij het eerste contact zijn naam moeten googelen, dan was ik meteen een stuk wijzer geweest. Op internet wemelt het van de negatieve recensies over Wemalux. Ik vermoed dat de eigenaar niet al zijn klanten bedondert, maar het ene gat vult met het andere en continue brandjes aan het blussen is.'
E-mailbestand met hoveniers
Bosch wil met zijn verhaal op de eerste plaats andere hoveniers waarschuwen voor de manier van werken van Wemalux. 'Persoonlijk zie ik niks meer van mijn investering terug. Dat is dan maar zo. Het onrecht dat me is aangedaan steekt me nog het meeste. Ik werk hard voor mijn centen en dit bedrijf pakt ze af. Het is ordinaire diefstal, niks meer en niks minder. Ik wil vooral voorkomen dat andere groenprofessionals in de praatjes van de eigenaar van dit bedrijf trappen. Want ik vermoed dat hij ergens een e-mailbestand heeft opgekocht waarmee hij veel hoveniers bereikt. Deze jongen mag niet nog meer slachtoffers maken.'
 | Michiel Bosch: 'Ik wil voorkomen dat andere hoveniers in de praatjes van de eigenaar van Wemalux trappen.' |
|
|
Reactie Wemalux
Wemalux is gevraagd om een reactie op dit artikel. De eigenaar heeft laten weten dat 'de problemen lagen bij de glasleverancier'. Volgens hem 'staan de ruiten deze week klaar en kunnen ze geleverd worden. Echter heb ik van de eigenaar van de Tuinen van Bosch vernomen dat hij de glaswanden niet meer nodig heeft. Ik vind het vervelend dat hij zo lang heeft moeten wachten op het glas. Probleem is nu wel dat wij de ruiten in de vuilnisbak moeten gooien. Niettemin zullen we deze week de 1573 euro terugstorten.'
Voor Michiel Bosch zijn dit beloften waar hij 'de schuur vol van heeft staan'. 'We waren al overeengekomen dat ik de opdracht ging annuleren omdat ik mijn klant niet kon laten wachten. Dat heeft hij bevestigd middels een creditfactuur. Dus ook al zouden de ruiten klaar staan, dit was niet wat we hadden afgesproken. Ook is het al meerdere malen beloofd dat ik de aanbetaling terug zou krijgen. Hij houdt iedereen aan het lijntje en draait overal omheen.'
Tip de redactie
REACTIES |
|
Voor excluton geld hetzelfde, als er problemen zijn , zijn zij niet thuis en blijf de hovenier met de schade zitten. Terwijl alles volgens het boekje is uitgevoerd. er jammer dat ze er mee wegkomen
van Wijlick fred | dinsdag 24 januari 2023
|
|
|
|
Plaats reactie |
|