Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Nieuwe generatie aan het roer, tijd voor een frisse wind

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, donderdag 23 juni 2022
104 sec


Donar Groen onthult nieuwe logo

In het groen zijn familiebedrijven heel gebruikelijk, maar voor Ralph van der Hulst (36) was dat minder vanzelfsprekend. Toch zette hij in 2014 de stap om naast zijn vader te gaan werken bij Donar Groen. Inmiddels is Van der Hulst alweer twee jaar volledig eigenaar van het bedrijf. 'Het mooiste aan ondernemen is dat je de gelegenheid hebt om helemaal je eigen koers te varen en andere wegen in te slaan - je eigen sausje over het bedrijf te gieten.'


Donar Groen is in de hovenierssector inmiddels een bekende naam. Het bedrijf levert handgereedschap, persoonlijke beschermingsmiddelen en sinds kort ook verkeersmaterialen aan professionele eindgebruikers in het groen. Na twee jaar 'solo ondernemen' vond Van der Hulst het tijd worden voor die 'nieuwe saus' in de vorm van een nieuw logo. 'Na 27 jaar was het tijd voor iets nieuws. Sinds 1 juni is ons logo strak, stoer en fris vormgegeven, in de kleuren grijs en groen. Dat past voor mijn gevoel beter bij de nieuwe generatie en geeft weer wie we zijn en waar we voor staan', aldus Van der Hulst.

Hoe ben je terechtgekomen in het familiebedrijf?

'Ik was van jongs af aan bij het bedrijf betrokken; ik was er altijd te vinden in mijn vrije uren. Dat was ontzettend leuk. Toen ik commerciële economie ging studeren, raakte ik steeds meer zijdelings betrokken. Ik kwam los van het bedrijf en vond een baan waarin ik het enorm naar mijn zin had. Maar op een gegeven moment merk je toch dat je dingen "van huis uit" anders gewend bent, dat je bepaalde waarden hebt meegekregen die elders niet zo worden beleefd. Dus de vraag: "Pa, zou je het leuk vinden als ik in de zaak kom?" kon niet uitblijven. Ik ben heel blij dat ik de stap heb gezet en ben waanzinnig trots op de onderneming die er staat.'


Ralph van der Hulst

Consolideren of groeien?

'Ik ben voortdurend op zoek naar kansen en mogelijkheden en sta altijd te trappelen om morgen meer te doen dan vandaag. Iets dat ik overigens ook zou hebben gehad als ik in loondienst was gebleven, hoor. Daarbij is er altijd een spanningsveld tussen consolideren en groeien. Ik bedoel: we hebben nooit boze klanten, de omzetten zijn goed, we leveren mooie producten, we hebben het naar onze zin met elkaar ... Is dat dan niet genoeg om gewoon tevreden te zijn met wat je hebt? Toch zoek ik uiteindelijk wel naar logische uitbreidingsmogelijkheden, vandaar recent die verkeersmaterialen. Mensen die in een gemeente in het groen werken, hebben vaak ook afzetpylonnen en -hekken nodig en dat soort zaken. Dan is het wel zo makkelijk als ze die in één keer bij ons kunnen bestellen. Ik hou me wél bij mijn corebusiness; we zijn een handelsbedrijf en ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld met machines te beginnen.'


Het nieuwe logo

Wanneer komt de nieuwe generatie aan het roer?

'Of mijn kinderen de derde generatie in het bedrijf worden? Poeh, het is nog veel te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen. Maar één ding weet ik zeker: áls je het doet, moet je er meer dan 100 procent voor gaan!'


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Ahlmann Nederland viert 50 jaar met open dagen op 13, 14 en 15 december
vrijdag 13 december 2024
t/m zondag 15 december 2024
Groene Sector Vakbeurs 2025
dinsdag 7 januari 2025
t/m donderdag 9 januari 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Groenversneller
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER