| ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Fransestraat 41 6524 HT Nijmegen KvK 10032693 |
VHG Ledenraad benoemt nieuw bestuurdonderdag 23 december 2021Naast bestuur zal een ook een raad van advies worden geïnstalleerd Tijdens een extra ingelaste vergadering heeft de VHG Ledenraad woensdag 22 december zes kandidaten benoemd tot lid van het VHG-bestuur. Dit bestuur zal per 1 januari 2022 in dienst treden. Daarnaast is de Ledenraad akkoord gegaan met het inrichten van een tijdelijke adviesraad van personen die het bestuur op een aantal belangrijke thema's gaan ondersteunen. Hierin keert oud voorzitter Rien van der Spek ook weer terug.
De volgende ondernemers zijn benoemd tot lid van het algemeen bestuur van VHG: • Bas Gijsbers, Groen element, Tuin element en Boom element uit Afferden • John Koomen, John Koomen Tuinen uit Wognum • Thijs Magielse, Thijs Magielse Tuinen uit Beesd • Marcel Muskens, Hoveniersbedrijf De Langstraat uit Elshout • Douwe Snoek, Snoek Puur Groen uit Grou • Menno Weverling, Weverling Groenproviders uit Monster John Koomen zal in het bestuur de rol van vicevoorzitter invullen. Egbert Roozen blijft als voorzitter zitten binnen het bestuur. Tijdens zijn afwezigheid, vanwege ziekte, zal Koomen zorgen voor de continuïteit. Opdracht De VHG laat in een persbericht weten dat dit bestuur als taak heeft de rust en het vertrouwen binnen de vereniging weer terug te brengen. 'Ook zal dit bestuur de koers verder uitwerken die het vorige bestuur - dat in november opstapte - had ingezet naar een toekomstbestendige vereniging. Transparantie en openheid zijn daarbij de uitgangspunten.' Waarom het bestuur is afgestapt wordt niet duidelijk. Verenigingsbureau Het bestuur zal op afstand besturen. De verantwoordelijkheid voor de uitvoering ligt bij het verenigingsbureau, onder leiding van een nog aan te stellen nieuwe bureaumanager. Tijdelijk wordt deze rol ingevuld door de huidige interim-managers Nico Koppenol en Han de Groot.' Continuïteit De leden zijn formeel benoemd voor de normale bestuurstermijn van vier jaar. Zij willen wanneer de tijdelijke opdracht succesvol is opgepakt, geleidelijk het stokje weer overdragen aan een meer regulier bestuur. Continuïteit staat in en na deze interim-periode centraal. Zo laat vice-voorzitter Koomen weten: 'Als je nu kijkt met hoeveel energie wij deze nieuwe uitdaging aangaan, kan het goed zijn dat we wel de volledige vier jaar wel volmaken. Maar dat weten we nu nog niet. Het belangrijkste is nu om voor continuïteit te zorgen.'
Tijdelijke adviesraad Om goed gebruik te maken van de aanwezige kennis op diverse dossiers, wordt een tijdelijke adviesraad ingesteld. Deze dient het komende jaar als klankbord voor het bestuur. In de adviesraad zullen onder andere zitting nemen: • Wim van Ginkel en Jan Pouwelse, op het onderwerp onderwijs • Olaf Janssen, op het onderwerp werkgeverszaken en CAO • Jan van Ulst, op het onderwerp SW-bedrijven en CROW • Rien van der Spek, op het onderwerp Elca, VNO-NCW en SME-United • Ralf Vaessen, op het onderwerp Verenigingszaken • Rob Gulmans en Pieter Jan de Winter, voor platform Bomen De komende periode kan deze groep eventueel worden aangevuld met andere deskundigen. De bestaande verenigingsstructuur met rollen voor Ledenraad, Domeinen, Regio's en Platforms blijft verder ongewijzigd.
Tip de redactie
|
|
OVER ONS |
Contact |
Het team |
ADVERTEREN |
Abonneren |
Digitaal abonnement |
Abonneren nieuwsbrief |
Adverteren |
Verschijningsdata |
MEER |
Groenversneller |
Redactionele spelregels |
Algemene voorwaarden |
Disclaimer |
Privacy |
Cookies |
Archief |
Dossiers |
GIP |
Contact |
Het team |
Abonneren |
Digitaal abonnement |
Abonneren nieuwsbrief |
Adverteren |
Verschijningsdata |
Groenversneller |
Redactionele spelregels |
Algemene voorwaarden |
Disclaimer |
Privacy |
Cookies |
ADVERTORIAL | ||
AGENDA | ||
ARTIKEL | ||
INGEZONDEN MEDEDELING | ||
NIEUWS | ||
VACATURE | ||
GIP | ||
| ||